donderdag 7 augustus 2008

Rustig weekje...








Een rustig weekje is het bij Trama deze week, ook hier gaat het leven zijn gangetje :-) Het weekend was wel bijzonder. Zaterdag met drie Baskische meisjes naar een uitzichtspunt op een werkende volkaan geweest. Dat was indrukwekkend en een pittige, maar mooie wandeling ernaartoe. Ik had wel wat moeite het tempo bij te houden, de jaren beginnen toch echt te tellen....
´s Avonds was er een Maya ceremonie met dans en eten in het huis waar ik nu verblijf.
Zondag met 2 andere vrijwiligers bij Amparo op bezoek geweest, dat is een van de twee vrouwen van Trama. We hebben heerlijk gegeten. Wel en heel ander leven: Amparo woont met haar man, drie kinderen en drie kleinkinderen in een klein huisje. Hoewel ze het niet slecht hebben is het toch wel een groot verschil met Nederland. De keuken bestaat voor en deel uit golfplaten en de rest is vooral van hout. De wc bijvoorbeeld wordt gedeeld met de buren en heeft geen stromend water, een donker hokje. In het gangetje werd er een dansdemonstratie gegeven door kleindochter en later zoals te zien ook door mij :-). Een bijzondere ervaring weer: een gezellige, gastvrije familie.
Deze week dans ik trouwens regelmatig, want ik zit op salsales. Jammer dat ik niet eerder begonnen ben, want het is erg leuk! Verder ben ik begonnen met het weven van een tafelkleedje, met borduursel....ik hoop dat dat gaat lukken.
O ja, en maandag ben ik nog naar een markt in een dorpje in de omgeving geweest. De foto is maar matig, want ik schaam me toch altijd een beetje om foto´s te maken, maar de kleuren op zo´n markt zijn echt geweldig!!! Je kunt er uren naar kijken. Al die vrouwen met hun prachtige geborduurde blouses en rokken en haarbanden. En wat ze allemaal niet op hun hoofd vervoeren. Het blijft en wonder dat mensen zoveel op hun hoofd kunnen vervoeren zonder het zelfs maar vast te houden.
Volgende week ben ik een weekje op reis, dus tot daarna.

1 opmerking:

Anoniem zei

he marga,

wat cool om een tijd naar guatamala te gaan. Je hebt t wel naar je zin geloof ik. Lijkt me ook niet zo moeilijk als ik de foto's zie!!!!!!

heeeeeel veel plezier nog en tot snel, liefs zita